Alle berichten van Harold

Kerktweets voorbeeld ‘Beth-El’, Hoogeveen

Baptisten gemeente Beth-El te Hoogeveen maakt gebruik van een twitteraccount. Via dit account kun je vaak een preeksamenvatting nalezen. Handig voor belangstellenden, zieken, vakantiegangers, noem maar op.

Hier zie je de tweets van zondag 26 februari 2012:

moby.to/x5pr9r – Welkom tweeps πŸ™‚ eerst maar eens wat mededelingen.

Bijzondere vermelding: wo. ‘vrouwen samen’ en do. thema-avond over schuldgevoelens. #mededelingen: zie foto vorige tweet πŸ™‚

Jesaja 40:12-31 “volken zijn geacht als een druppel aan een emmer”. Over hoe ontzettend groot God is. Niet te vergelijken met iemand anders.

Bij deze grote God moet je dan ook je kracht en hulp vandaan halen! Jesaja 40:12-31. Lezen kan natuurlijk via biblija.net

Denk aan de geschiedenis van het volk Israel wat uit Egypte verlost is, dat ze voor zo’n zee komen te staan. Wat zou er door je heen gaan?

Als er dan vervolgens zo’n geweldige oplossing is. Een pad door de zee! Wat zou je dan voelen/beleven? God is tot enorme dingen in staat!

Als er dan vervolgens zo’n geweldige oplossing is. Een pad door de zee! Wat zou je dan voelen/beleven? God is tot enorme dingen in staat!

Jesaja neemt je mee naar Gods grootheid. En hoe! Al het water van de aarde in Gods holle hand… Onmeetbaar voor ons! Probeer maar πŸ™‚

Wie bepaalde de omvang van het heelal met een span? (span = de afstand van je duim tot je pink). Wetenschappers noemen het heelal onmeetbaar

“woog de bergen met een waag, de heuvelen met een weegschaal”. Iemand nog op wintersport? Houd dit in je achterhoofd πŸ™‚ Enorm!

Jesaja zegt bijv. in vers 15 ‘zie’. Hij wil de lezer er echt bij bepalen: kijk dan toch! Zoals stof niet meeweegt op een weegschaal 1/2

2/2 Zo zijn de volken van de wereld voor God. Het gaat nog steeds om vergelijking in omvang. In kracht. Wat is God dan groot! #bethelhgv

Leiders van die volken zijn volledig onder Gods macht. Hoe die koning of leider er zelf ook over denkt. “Een storm neemt ze op als stoppels”

God wil dat we begrijpen hoe onmetelijk groot Hij is. Dan groeit er eerbied en ontzag voor Hem. Gevoel en begrip van genade zal ook groeien

Omstandigheden en problemen lijken soms nog groter dan God. Zoals Mozes het in Numeri 11:21 en 22 het ook uitroept mbt de omstandigheden…

In Nummeri 11:23 geeft God antwoord middels een retorische vraag:”zou Mijn hand te kort zijn?”. “Je gaat het zien”.

Laat je aanmoedigen door deze dingen. Dat je je oog op God zult richten zodat je onder de indruk zult zijn van Hem ipv jouw probleembergen

Die grote God kwam in Zijn Zoon Jezus Christus naar ons toe. Heeft Hem laten kruizigen. Boeten voor ons. Kunnen wij vrij tot Hem gaan.

Hoe sta jij straks voor God? Met of zonder die oplossing? Met of zonder Jezus Christus? Kniel voor Hem, en dank Hem hiervoor.

Zingen:”vreugde, vreugde, louter vreugde” Mooi! #bethelhgv

De kids komen zingend de kerk binnen:”Ik stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God”. Prachtig!